Skip to main content

Firma Najda Consulting od wielu lat świadczy usługi rozwojowe, aktywnie wspierając na tym obszarze przedsiębiorców. Dzięki posiadaniu certyfikatu zweryfikowanego przez PARP (certyfikat  DEKRA Certification), usługi oferowane przez naszą firmę mogą zostać zrefundowane do wysokości 80%. Do dnia dzisiejszego wiele firm skorzystało z tej formy dofinansowania unijnego, co przyczyniło się do uzyskania przez nie znaczącej przewagi konkurencyjnej w swojej branży. Poniżej prezentujemy case study usługi dotyczącej podniesienia kompetencji z zakresu zarządzania personelem w obiekcie gastronomicznym. Usługi rozwojowe w tym zakresie zostały przeprowadzone dla:

  • Hotelu „Aurora” – standardy i techniki obsługi kelnerskiej
  • Firmy Budowlanej Szubert – Marek Szubert – świadczenie dobrej obsługi w gastronomii.

Przedsiębiorstwa te otrzymały refundację w wysokości 80% kosztów usługi.

Cel usługi doradczej

Celem każdego lokalu gastronomicznego  jest przygotowywanie i serwowanie jak najlepszych potraw. Wydawałoby się, że istnieje prosta zależność:  im smaczniejsze dania będzie przygotowywała kuchnia, tym większy sukces odniesie właściciel restauracji.  Jednak w osiągnięciu pełnego sukcesu gastronomicznego nie wystarczy tylko przygotowywanie wyśmienitego jedzenia, bowiem jednym z elementów składowych zadowolenia klienta jest także poziom obsługi kelnerskiej.  Aby był on najwyższej jakości,  należy na bieżąco szkolić i podnosić kompetencje zatrudnionej kadry.

Punktem wyjścia przy tego typu szkoleniach jest opracowanie jasnych standardów obsługi klienta, tak aby każdy nowy pracownik mógł się z nimi zapoznać i aby były one dla niego czytelne. Powstały kanon zachowań musi być przestrzegany przez zatrudnionych w lokalu. Podczas szkolenia obsługi kelnerskiej zwraca się uwagę na aspekty zewnętrzne – czyli prezencję oraz na sposób zachowania podczas wszystkich etapów składania zamówienia przez klienta a następnie konsumpcji. Natomiast kadra menadżerska musi posiadać odpowiednie kompetencje dotyczące efektywnego zarządzania obsługą kelnerską oraz budowania właściwych relacji.

Opis usługi doradczej

W obu przedsiębiorstwach świadczona przez firmę Najda Consulting usługa rozwojowa prowadziła także do pogłębienia wiedzy z zakresu budowania zespołu oraz nabycie przez kadrę zarządzającą umiejętności właściwego przywództwa.

Usługa doradcza dla firmy Budowlanej Szubert – Marek Szubert dotyczyła zarządzania personelem minibrowaru „Warzelnia” w Stargardzie. Dla tego nowego lokalu na mapie miasta zostały opracowane m.in. szczegółowe manuale dla zespołu oraz regulamin restauracji. Omówione zostały skuteczne systemy motywowania pracowników oraz metody podnoszące umiejętność pracy w grupie.

Dla hotelu Aurora zarządzanie obsługą kelnerską było jednym z elementów obszernego szkolenia dotyczącego zarządzania operacyjnego obiektem hotelowym. Nasi trenerzy opracowali m.in. przejrzyste standardy i techniki obsługi kelnerskiej, co przyczyniło się do podniesienia poziomu skuteczności zarządzania tą grupą personelu.

W obu przypadkach podniesienie poziomu obsługi gości w restauracjach skutkowało maksymalizacją przychodów z usług gastronomicznych poprzez wzrost umiejętności zawodowych zatrudnionych pracowników.

🔵  Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani tym rodzajem usług – zapraszamy do kontaktu: office@najdaconsulting.pl